Az emberek két rétege törekszik valódi önmaga megértésére. Némelyek tapasztalati, filozófiai következtetések útján, mások pedig mások odaadó szolgálata által kívánják ezt elérni. Az ember tetteinek mindig következményei vannak, s nem szabadulhat meg tettei visszahatásaitól csupán azáltal, hogy eláll a tettektől, vagyis pusztán lemondással nem érhet el senki sem tökéletességet.
Minden ember akaratlanul arra kényszerül, hogy testi adottságai, az anyagi természet kötőerőitől származó tulajdonságai szerint cselekedjék, ezért senki sem maradhat tétlen, még egy pillanatra sem. Ezért a szabad akarat azon formája, ahogy azt az ember elképzeli, csupán illúzió.
Aki visszatartja tetteit elindító, cselekvő érzékeit, ám elméje továbbra is az érzékek tárgyain csügg, az kétségkívül becsapja magát. Az ilyen embert kétszínűnek hívják.
Az az őszinte ember azonban, aki elméjével uralkodni próbál cselekvő érzékein, s tettei céljához való ragaszkodástól mentesen, kötelességeit örömmel végezve szolgál, vagyis a karma-jóga gyakorlásához lát az Én tudatában, sokkal kiválóbb nála.
Hajtsd végre előírt kötelességed, mert az jobb a tétlenségnél! Az ember még anyagi testét sem képes fenntartani munka nélkül.
Az ember úgy végezze munkáját, hogy az áldozat legyen a Legbelsőbb Énnek, másképp a munka nyűggé, vagy bálvánnyá lesz, s tettei az anyagi világhoz kötözik. Teljesítsd ezért előírt kötelességed az Én örömére, s így mindig mentes maradsz a kötelékektől, vagyis belül mindig szabad maradsz!
Minden ember akaratlanul arra kényszerül, hogy testi adottságai, az anyagi természet kötőerőitől származó tulajdonságai szerint cselekedjék, ezért senki sem maradhat tétlen, még egy pillanatra sem. Ezért a szabad akarat azon formája, ahogy azt az ember elképzeli, csupán illúzió.
Aki visszatartja tetteit elindító, cselekvő érzékeit, ám elméje továbbra is az érzékek tárgyain csügg, az kétségkívül becsapja magát. Az ilyen embert kétszínűnek hívják.
Az az őszinte ember azonban, aki elméjével uralkodni próbál cselekvő érzékein, s tettei céljához való ragaszkodástól mentesen, kötelességeit örömmel végezve szolgál, vagyis a karma-jóga gyakorlásához lát az Én tudatában, sokkal kiválóbb nála.
Hajtsd végre előírt kötelességed, mert az jobb a tétlenségnél! Az ember még anyagi testét sem képes fenntartani munka nélkül.
Az ember úgy végezze munkáját, hogy az áldozat legyen a Legbelsőbb Énnek, másképp a munka nyűggé, vagy bálvánnyá lesz, s tettei az anyagi világhoz kötözik. Teljesítsd ezért előírt kötelességed az Én örömére, s így mindig mentes maradsz a kötelékektől, vagyis belül mindig szabad maradsz!
Az Én éneke
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.