Az ászana nem árt, de használ: megerősít, ellazít, egyensúlyba hoz; könnyűvé és szilárddá tesz.
Az ászana igazságos: egyenlően használja a jobb oldalt a bal oldallal, a hátsó részt az elülsővel, a felsőt az alsóval, a külsőt a belsővel. Nem terheli túl az egyik részt és nem hagyja munka nélkül a másikat.
Az ászana nem lop, de ad: nem veszi el az egyik rész javait és nem tünteti ki méltánytalanul a másikat, nem tesz tönkre, nem ad sérüléseket, de életet ad mindegyiknek: életet a testrésznek, életet a bőrnek, az ereknek, a csontoknak, az izmoknak, az inaknak, a sejteknek, az elmének, a léleknek.
Az ászana önmegtartóztató: mindent odaszentel Istennek, a léleknek; önfeláldozó.
Az ászana nem mohó, de hálás: szorgalmas, de nem túlzottan; nem akarja elvégezni a tegnap dolgát, hagy munkát a holnapnak is, de a ma munkáját örömmel teljesíti.
Az ászana tiszta és megtisztít: minden rosszul lecsapódott, berögződött, beivódott rögzülést fellazít és kihoz, a tétlenséget feltüzeli, a hevességet lehűti, az egységet és egyensúlyt támogatja, a rejtettet előhozza, a jót erősíti.
Az ászana elégedett, örül: minden lépés, minden tett jó érzéssel tölti el, örömmel számon tartja, ami van és nem kíván olyat, ami nincs.
Az ászana önfegyelmezett, az ászana odaadó, lemondó és tüzes; megerősít, eggyé kovácsol, egyszerűvé, egyöntetűvé és egyhegyűvé tesz.
Az ászana tanulmányozó, megismerő és figyelmes: megismeri az életet, a testet, a légzést, az érzékeket, a figyelmet, az elmét és a lelket.
Az ászana odaadja magát Istennek: odaadja a cselekedetet, s annak eredményeit; a gondolatokat, a szavakat, az érzéseket.
Az ászana a jóga mind a nyolc ágát tartalmazza; az önzetlen cselekvést gyakorolja; a helyes megismeréssel felszámolja a tudatlanságot; az odaadó önzetlen szeretetet felszínre hozza és táplálja. Az ászana ezért egyszerre a cselekedetek jógája, a királyi jóga, a tudás jógája és az odaadás jógája.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.